In 1 van de banners bovenaan van https://www.classicdosgames.com/ (je moet misschien even klikken op verschillende onderwerpen games (adventure/arcade/puzzle etc.) staat een paars spelletje dat gespeeld wordt door een klein mannetje met een plat hoedje dat wat muntjes en 3 pikhouwelen pakt.
Weet iemand de naam van dit spel??? We noemden het thuis altijd fort bajaar, maar denk dat mijn zus dit verzonnen had

Groeten en alvast bedankt!
Liteodas
<script>
// Aantal sneeuwvlokken
var snowmax=35
// kleuren
var snowcolor=new Array("#CCCCFF","#99FFFF","#6666FF","#3300FF")
// Hieronder de fonts die de sneeuwvlokken maken
var snowtype=new Array("Arial Black","Arial Narrow","Times","Verdana")
// het teken dat wordt weergegeven (sneeuw:*)
var snowletter="*"
// snelheid ( tussen 0.3 en 2)
var sinkspeed=0.6
// Maximaal aantal sneeuwvlokken
var snowmaxsize=22
// minimaal aantal sneeuwvlokken
var snowminsize=8
// waar moet het sneeuwen
// 1 = overal , 2 = links, 3 = midden en 4 = rechts
var snowingzone=1
//hieronder niets veranderen
var snow=new Array()
var marginbottom
var marginright
var timer
var i_snow=0
var x_mv=new Array();
var crds=new Array();
var lftrght=new Array();
var browserinfos=navigator.userAgent
var ie5=document.all&&document.getElementById&&!browserinfos.match(/Opera/)
var ns6=document.getElementById&&!document.all
var opera=browserinfos.match(/Opera/)
var browserok=ie5||ns6||opera
function randommaker(range) {
rand=Math.floor(range*Math.random())
return rand
}
function initsnow() {
if (ie5 || opera) {
marginbottom = document.body.clientHeight
marginright = document.body.clientWidth
}
else if (ns6) {
marginbottom = window.innerHeight
marginright = window.innerWidth
}
var snowsizerange=snowmaxsize-snowminsize
for (i=0;i<=snowmax;i++) {
crds = 0;
lftrght = Math.random()*15;
x_mv = 0.03 + Math.random()/10;
snow=document.getElementById("s"+i)
snow.style.fontFamily=snowtype[randommaker(snowtype.length)]
snow.size=randommaker(snowsizerange)+snowminsize
snow.style.fontSize=snow.size
snow.style.color=snowcolor[randommaker(snowcolor.length)]
snow.sink=sinkspeed*snow[i].size/5
if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)}
if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)}
if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4}
if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2}
snow[i].posy=randommaker(2*marginbottom-marginbottom-2*snow[i].size)
snow[i].style.left=snow[i].posx
snow[i].style.top=snow[i].posy
}
movesnow()
}
function movesnow() {
for (i=0;i<=snowmax;i++) {
crds[i] += x_mv[i];
snow[i].posy+=snow[i].sink
snow[i].style.left=snow[i].posx+lftrght[i]*Math.sin(crds[i]);
snow[i].style.top=snow[i].posy
if (snow[i].posy>=marginbottom-2*snow[i].size || parseInt(snow[i].style.left)>(marginright-3*lftrght[i])){
if (snowingzone==1) {snow[i].posx=randommaker(marginright-snow[i].size)}
if (snowingzone==2) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)}
if (snowingzone==3) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/4}
if (snowingzone==4) {snow[i].posx=randommaker(marginright/2-snow[i].size)+marginright/2}
snow[i].posy=0
}
}
var timer=setTimeout("movesnow()",50)
}
for (i=0;i<=snowmax;i++) {
document.write("<span id='s"+i+"' style='position:absolute;top:-"+snowmaxsize+"'>"+snowletter+"</span>")
}
if (browserok) {
window.onload=initsnow
}
</script>